Vážení,

 

dovolujeme si Vás oslovit s nabídkou kolektivního, relaxačně terapeutického programu pro děti, mládež i dospělé. Tento program je vhodný pro mateřské školy, základní školy, školská zařízení, zařízení sociální péče, klienty ÚSP, stacionáře, léčebny, dětské domovy, nemocnice, diagnostické ústavy aj.

Dovolte, abychom se Vám představily. Jsme tým speciálních pedagogů, od roku 2013 jsme členy CZMTA  - Česká muzikoterapeutické asociace. Provádíme relaxačně terapeutické programy. Naše relaxačně terapeutická péče je zaměřena na děti zdravé, se zdravotním postižením, tělesným postižením, děti s psychickými a duševními problémy, dospělé osoby, seniory,…..

Nosnými terapeutickými nástroji jsou v tomto případě hudba, hra na etnické hudební nástroje a tanec. Využíváme pasivní (poslech) i aktivní (děti se aktivně podílejí na výstavbě programu a hrají na hudební nástroje či tancují) formu terapií. S muzikoterapií v našem podání již mají zkušenost děti v Čeladné, kde pravidelně spolupracujeme s mateřskými školami. S naším relaxačně terapeutickým programem jsme navštívily ZŠ v Čeladné, ve Frýdlantě nad Ostravicí. Spolupracujeme s Dětským domovem se školou v Králíkách, který spadá pod diagnostický ústav v Bohumíně, s DYS třídou na základní škole Klegovav Ostravě, a s dalšími.

Na základě předchozích zkušeností aplikování muzikoterapie u dětí můžeme zodpovědně říci, že muzikoterapie příznivě působí na rozvoj verbální i neverbální komunikace, prokazatelně podporuje koordinaci pohybu a taktéž rozvoj jemné i hrubé motoriky. Velmi pozitivní vliv má na děti s hyperaktivitou, u kterých postupně dochází ke zklidnění, ke zvýšení koncentrace, pozornosti. U dětí se somatickým postižením DMO dochází v důsledku motivované a zábavné hry na netradiční hudební nástroje k uvolňování spazmatu (tj. křečovitého a strnulého úchopu),což je velmi přínosné i s ohledem na navazující relaxační techniky. Dětem, které zažívají odloučení od své rodiny – léčebné pobyty, stacionáře, diagnostické ústavy aj., muzikoterapie pomáhá zvládat stres z odloučení, děti jsou motivovány úspěchem, který zažijí při hraní na netradiční hudební nástroje, dochází k uvolnění a zklidnění dětí. Velmi významným prvkem je rovněž bezprostřední vzájemná spolupráce, která mezi dětmi vzniká při hře na hudební nástroje. Takto utvářené vztahy podporují socializaci a vedou k upevňování kolektivu a vytváření příznivého psychosociálního klimatu ve skupině.

      V rámci studia na MU v Brně jsem měla příležitost provádět výzkum, který byl zaměřen na aplikování muzikoterapie u dětí s ADHD (hyperaktivní děti s agresivitou). Zjišťovala jsem, do jaké míry muzikoterapie ovlivňuje chování dětí s ADHD. V této diplomové práci jsem mimo zkoumaný vzorek dětí popisovala veškeré nabyté poznatky a zkušenosti při aplikování muzikoterapie. Na základě faktů zjištěných pozorováním, názorů rodičů a pedagogů jsem dospěla k závěru, že muzikoterapie přispívá ke zklidnění dětí. Pro výraznější efekt je velice důležité pravidelné opakování a dlouhodobější působení.  Muzikoterapie je pro děti nesporným přínosem.  

Prostřednictvím těchto řádků, jsme se pokusily o krátký nástin našich aktivit. Rozhodnete-li se naši nabídku relaxačně terapeutického programu pro děti, mládež i dospělé využít, jsme připraveny Vám poskytnout další informace a recenze zařízení, které již s námi mají zkušenost.